Fandom

Harry Potter Wiki

Albus Dumbledore

214pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore (1881 - juuni 1997) on J. K. Rowlingu "Harry Potter'i" romaanisarja tegelane. Albus tähendab ladina keeles valget ja sümboliseerib tema headust ja dumbledore inglise keeles mesilast, kelle sumin on rõõsa meele ja rõõmu sümboliks. Sarja 6. osas tapetud Severus Snape'i poolt, kuid 7. osas tuleb välja, et mõrv oli Dumbledore ja Severuse poolt ette planeeritud, sest Dumbledore oli juba raskelt haige.

VälimusEdit

Dumbledore on klassikalise "hea võluri" välimusega, nagu Merlin või Gandalf. Ta on pikk, kõhnemapoolne, pika konksus nina, siniste silmade, pikkade hõbevalgete juuste ja habeme ning pikkade sõrmedega ja igati meeldiva olemisega. Ta kannab poolkuu-kujulisi prille ja toredaid rõõmsavärvilisi võlurirüüsid.

Esimeses ja teises Harry Potteri filmis kehastas Dumbledore'i Richard Harris, kes suri 2002. aastal. Kolmandas, neljandas ja edasistes filmides kehastab teda Michael Gambon.

Ametid ja tööEdit

Tänu tema suurele südamele ja ääretule lahkusele on Sigatüüka koolis saanud õppida nii poolhiiglane Rubeus Hagrid kui ka orb Tom Marvolo Riddle, kellele võimaldas ta koolis õppimise ja elamise eritingimustel. Oma töös direktorina lähtub ta eelkõige õpilastest ja teeb alati kõik, et neil võimalikult hea oleks.

Alkeemikuna on ta avastanud 12 kasutust draakoniverele. Koos Harry Potter'iga avastas Lord Voldemorti Varikätkid

Fööniksi OrduEdit

Dumbledore'i teatakse kui ainsat võlurit, keda Lord Voldemort kunagi kartnud on. Lisaks sellele, et ta ise on üks aegade võimsamatest võluritest, mõistab ta ka, kui tähtis on koostöö. Võitluseks Lord Voldemorti vastu komplekteerib ta kõige ustavamatest ja tugevamatest võluritest ning nõidadest koosneva Fööniksi Ordu. Ordu eesmärgiks on võidelda Lord Voldemorti ja tema järgijate - Surmasööjate plaanide vastu.

Also on Fandom

Random Wiki