Fandom

Harry Potter Wiki

Dobby

214pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dobby oli majahaldjas, kes teenis Malfoy perekonda.

EluluguEdit

Saladuste kambri avamise plaanEdit

Kui Harry Potter oli 12-aastane, tuli Dobby Harry juurde teda hoiatama, et Sigatüükas on teoksil vandenõu saatmaks korda kõige jubedamaid asju. Samal päeval oli aga Harry onul Vernonil ja tädil Petunial ning nende pojal Dudleyl tähtis sündmus: neile tuliad külalised. Harry ei võinud seetõttu oma toast välja tulla, sest ta onu kartis, et ta rikub kõik ära. Kuid Dobby ei tahtnud, et Harry kooli läheb. Et Harry kooli minemist ära hoida, näppas ta Harryle saadetud kirjad ära. Kuid ta lobises kogemata välja, et just tema need kirjad võttis. See ajas Harry vihaseks ning ta käskis Dobbyl talle kirjad tagasi anda. Dobby ei andnud neid tagasi, vaid jooksis Harry sugulaste juurde ning tõstis siis tordi õhku. Tort hõljus aeglaselt ning Harry hiilis tordi juurde üritades seda kätte saada, aga siis kukutas Dobby tordi otse külalisele pähe.

Hiljem takistas Dobby Harryl Sigatüükasse minekut sulgedes võluvärava, mis ühendas võlumaailma rongijaama mugumaailma omaga. Sellepärast jäi Harry koos oma hea sõbra Roniga rongist maha. Kuna Harry pääses sellegi poolest kooli, üritas Dobby teda klommiga vigastada. Oma sõnul tegi ta seda selleks, et Harry oleks ohutult haiglas seni kuni hirmsad sündmused toimuvad. Raamatu lõpus hakkab Harryl Dobbyst kahju ning ta üritab Dobbyt Malfoyde teenitusest vabastada. See tal ka õnnestub, kuna soki, mille sisse ta päeviku pani, viskas Lucius Malfoy minema, sest loomulikult polnud tal seda vaja. Luciuse õnnetuseks püüdis Dobby selle kinni ja sai niiviisi vabaks.

Töö köögisEdit

Dobby töötas koos majahaldjaga nimega Winky Sigatüükas. Ta sai Albus Dumbledore'i käest palka üks galeoon kuus ja üks vaba päev kuus.

Kolmevõluri turniirEdit

Harry Potteril läks Kolmevõluri turniiril abi vaja ning Dobby varastas tema jaoks kidemerohu, millega saab vee all hingata.

Päästmine Malfoyde mõisastEdit

Dobby päästis Harry Potteri ja ta sõbrad Malfoyde mõisast, kuid hetkel, kui ta kasutas kadumist, tabas Bellatrix Lestrange teda hõbedase noaga otse kõhtu. Harry mattis Dobby maha, kirjutades hauale: Siin puhkab Dobby, vaba haldjas. Sellega rõhutas ta, et Dobby oli vaba ning otsustas enda eest ise.

Also on Fandom

Random Wiki