Fandom

Harry Potter Wiki

Harry Potter ja tarkade kivi

214pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"Harry Potter ja tarkade kivi" ("Harry Potter and the Philosopher's Stone", USA-s "Harry Potter and the Sorcerer's Stone") on briti kirjaniku J. K. Rowlingi Harry Potteri romaanisarja esimene raamat.

Teine nimiEdit

Harry esimese seikluse "Harry Potter ja tarkade kivi" algne pealkiri trükiti Suurbritannias, Kanadas, Austraalias ja mujal maailmas ilmunud raamatute kaanele. Pealkirja "Sortsikivi" mõtles välja Ameerika kirjastaja, kes pidas seda põnevamaks.

Peatükid Edit

1. Poiss kes jäi ellu 2. Haihtuv klaas 3. Kirjad eikelleltki 4. Võtmehoidja 5. Diagoni põiktänav 6. Reis platvormilt 9\4 7. Sõõlamiskübar 8. Nõiajookide õpetaja 9. Kesköine kahevõitlus 10. Hingedepäev 11. Lendluudpall 12. Erisedi peegel 13. Nicolas Flamel 14. Norra hariselg Norbert 15. Keelatud mets 16. Läbi Luugi 17. Kahe näoga mees

Poiss kes jäi ellu Edit

Esimeses peatükis kohtume Dursley perekonnaga. Loeme sellest kuidas Vernon Dursley tööl käib ja kõike ebatavalist näeb. Ta näeb kivimüüril seisvat Minerva MCgonagalli kes on ennast kassiks muutnud ja imelikke inimesi kes tänaval sosistavad Potteritest. Kui Vernon teleka uudiste peale lükkas sai ta teada, et terves Suur Brittannias lendasid ringi lendavad tähed ja päise päeva ajal öökullid.

Kui Dursley perekond magas, hiilis nende aeda Albus Dumbledore kes hakkas kassiga kes oli MCgonagalliks tagasi muutunud rääkima mis juhtus Harry Potteri vanemate Lily ja James Potteriga sel ööl kui Lord Voldemort nad mõrvas. Vahepeal tuli nene juurde Harry Potteri ja Lendave mootorrattaga Rubeus Hagrid. Nad jätsid Harry Dursleyde lävele ja läksid ära. 

Eestikeelne väljaanneEdit

Also on Fandom

Random Wiki