Fandom

Harry Potter Wiki

Lendluudpall

214pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lendluudpall on võlurite sport, mida mängitakse luudadega sõites.

TutvustusEdit

Lendluudpallis on neli palli: üks pomma, kaks klommi ja kuldne kitu.

Pomma on jalgpalli suurune punane pall, mida peab viskama läbi ühest kuuest võrust (kummaski väljaku otsas on kolm võru). Kui pomma võrust läbi visatakse, annab see kümme punkti. Pommaga mängivad ajajad, keda on võistkonnas kolm ja vaht, kes üritab võrusid kaitsta.

Klommid on süsimustad pallid, mis lendavad mööda väljakut ringi ning üritavad mängijaid luua pealt maha lüüa. Selleks, et seda vältida on kummaski võistkonnas kaks tõrjujat, kes üritavad nuiaga klomme enda võistkonnast eemal hoida ja teise võistkonna poole ajada.

Kuldne kitu on kreeka pähkli suurune pall, mille kinni püüdmine annab 150 punkti. Kitu kinni püüdmine lõpetab mängu, kuid kitu on hästi kiire ja väike pall ning seetõttu on teda raske püüda. Kitu kinni püüdmiseks on vaja võistkonnal püüdjat.

Mängus on ka kohtunik, kes lendab samuti luua seljas ning kontrollib, et keegi reegleid ei rikuks.

Lendluudpall SigatüükasEdit

Lendluudpall on väga populaarne ka Sigatüükas. Igal õppemajal on oma tiim, kuhu kuulub seitse mängijat. Neist seitsmest mängijast ei ole olnud üle sajandi ühtegi esimese klassi õpilast. Sigatüükas on reegel, et ühelgil esimese klassi õpilasel ei tohi olla oma isiklikku luuda. Reeglile on tehtud erand, kui 1991. aastal lubati Harry Potter Gryffindori võistkonda. Kõik võistkonnad mängivad teineteisega korra läbi ning suurima punktide arvuga tiim võidab lendluudpallikarika.

Sigatüüka lendluudpallivõistkonnadEdit

Gryffindori lendluudpalli võistkondEdit

Harry Potteri lugudes on gryffindorlased võitnud lendluudpallikarika kolmel korral: 1994., 1996., ja 1997. aastal. Romaanisarjas on Gryffindori võistkond kõige osavam ning oleks tõenoliselt võitnud seitse aastat järjest, kuid nende püüdja Harry Potter ei saanud 1992. aasta finaalis osaleda, 1992/1993. õppeaastal katkestati hooaeg poole pealt ning 1994/1995. õppeaastal toimus võistluste asemel Kolmevõluri turniir.

MängijadEdit

Slytherini lendluudpalli võistkondEdit

Harry Potteri lugudes on slytherinlased võitnud karika kahel korral: 1992. ja 1993. aastal. Slytherini võistkond koosneb ainult meestest ning paistab romaanisarjas silma oma jõhkra ning ebaausa mängustiiliga.

MängijadEdit

Ravenclaw' lendluudpalli võistkondEdit

Võistkonnast on teada vähe, sest raamatutes ei ole tiimi eriti mainitud. Võistkond on kahtlemata andekas ning võimeline võitma Slytherini võistkonda. Tiimi kapten on Roger Davies, kes on ühtlasi üks ajajatest. Püüdjaks on Cho Chang.

Hufflepuffi lendluudpalli võistkondEdit

Sellegi võistkonna kohta pole raamatuseerias eriti palju infot, kuid on teada, et neljast võistkonnast on hufflepufflased kõige edutumad. Tiimi kapten ja püüdja on Cedric Diggory, üks ajajatest on Zacharias Smith ning teine on Cadwallader.

Also on Fandom

Random Wiki